Översätt

Behöver du hjälp?

Vi hjälper dig gärna! Kontakta oss på info@finnvedsbostader.se

Tillval

Hos Finnvedsbostäder ska det vara enkelt att påverka standarden i sitt boende. Därför erbjuder vi flera tillval till din lägenhet där du mot en kostnad, antingen engångs- eller månadskostnad, kan uppgradera till högre standard.

Vilka tillval kan jag göra?
Hos oss kan du välja flera tillval. Se alla tillval och gör din beställning via vår Tillvalsblankett.

Vill du ha nya luckor, bänkskiva och stänkpanel i ditt kök?
Köket är en stor del av sitt boende, här spenderar man mycket tid och det är viktigt att man trivs. Därför erbjuder vi möjligheten att göra köket nytt, fräscht och personligt. För en höjd månadshyra kan du få helt nya luckor, handtag, bänkskiva och stänkpanel (sätts över kakel). Gör ditt val på vår Tillvalsblankett kök, se priser och gör din beställning på den ordinarie tillvalsblanketten.

Du är också välkommen in till vår Bobutik hos kundtjänst på Sveavägen 1E för att se våra val.

Vem kan beställa?
Det är kontraktsinnehavaren som kan beställa en standardhöjning av lägenheten. Om ni är två som står på hyreskontraktet måste båda skriva under beställningen. För att kunna beställa standardhöjning krävs det att ditt kontrakt är gällande och inte uppsagt, att du sköter dina hyresbetalningar samt att du inte har några skulder till Finnvedsbostäder.

Vad gäller vid installation och avinstallation av disk- och tvättmaskiner?
Disk- och tvättmaskiner ingår inte utan du ansvarar själv för att tillhandahålla disk-och/eller tvättmaskin. För att våra tekniker skall installera maskinen så skall den vara funktionsduglig, den får alltså inte läcka eller uppvisa risk för elfara. Då maskinen är din egen ansvarar du själv för eventuella fel, du kan alltså inte felanmäla dessa till oss. Vid avinstallationen så ska du själv forsla bort din maskin. Är det inte förberett med vatten, avlopp, plats och el där maskinen ska stå kan du inte beställa installation.

Hur lång tid tar det innan tillvalet är installerat?
Leveranstider kan variera beroende på vilket tillval man beställer, men vi räknar med att de flesta beställningar är utförda inom 30 arbetsdagar från att vi får ett undertecknat avtal.

Hur betalar du för tillvalet?
Vid månadskostnad sker betalningen genom att din grundhyra höjs permanent i enlighet med gällande prislista efter att tillvalet är installerat. Vid engångskostnad sker betalningen genom att vi fakturerar dig efter att tillvalet är installerat.

Vem äger tillvalet du gjort i lägenheten?
Tillval med månadskostnad tillhör lägenheten och ägs av Finnvedsbostäder. Du får alltså inte ta med dig något när du flyttar. Ditt tillval övertas av nästa hyresgäst.
Tillval med engångskostnad äger du själv men dessa kan också lämnas kvar när du flyttar för att undvika återställningskostnader gällande skruvhål och liknande.

Vad händer om något går sönder?
Tillval med engångskostnad ansvarar du själv över. Vid fel på tillval där din grundhyra har höjts gör du felanmälan via Mina sidor eller ringer kundtjänst.

Går alla tillval att beställa?
Vissa tillval går endast att beställa till vissa kvarter eller lägenheter. Finnvedsbostäder avgör alltid vilka tillval som är möjliga att installera i din lägenhet.

Nycklar
Önskar du att beställa en extra nyckel till din lägenhet kan du göra det mot en kostnad. Kontakta kundtjänst för att beställa en nyckel.

Observera att om du har tappat en nyckel räcker det inte att ha beställt en ny för att ha tre nycklar vid avflyttning, då alla nycklar har en speciell märkning. Utan har man tappat en nyckel och ska flytta från oss kommer man att debiteras ett låsbyte. Önskar man ett låsbyte tidigare än avflyttning för att få tre nya nycklar kontaktar man kundtjänst som hjälper dig att beställa det mot en kostnad.

Tänk på att det är förbjudet att göra egna kopior av Finnvedsbostäders nycklar.

Översätt